De stad van de luxe en wolkenkrabbers

26 juli 2014 - Singapore, Singapore

Singapore

Inmiddels ben ik weer helemaal veilig thuis maar bij deze nog wel even mijn ervaring van Singapore! :-)

Vanuit Indonesië zijn we naar Singapore gevlogen. Bij de douane zei de beste man: lopen jullie maar even mee. Euh.. Wat nu weer, bleek dat we al 2 dagen te lang in Indonesië waren. We kregen gelukkig alleen een boete van €15.

Eenmaal in Singapore hadden we ons hostel vrij snel gevonden daar hebben we onze spullen gedropt en zijn we gaan lunchen op een markt. Voor maar 4 Singapore dollar, het kan wel goedkoop hier ;-). Op de markt nog even lekker geshopt en in een shopping mall geweest. Later hebben we heerlijk gegeten bij een lokaal restaurant, Zamzam. Hier hebben we een murtabak gegeten. Een erg lekker lokaal gerecht. Daarna zijn we samen met Sarah naar Clarke Quay gegaan voor een drankje aan de rivier. Een gezellig avond gehad met zijn 3-en :-)

De dag erop zijn we met de hop on/hop off bus gegaan. Lekker veel sightseeing in een dag. Zo hebben we Raffles hotel, shopping malls, de Singapore flyer, Marina Bay, parken, uitzichtpunten, Chinatown, de Merlion, de clocktower en vele wolkenkrabbers gezien! Tijdens de bus rit kon je luisteren naar de audiotour. Deze dag was ik met Es, Sarah en 2 Nederlandse jongens Frank en Erik.
Op de weg terug hebben we een lekkere green curry gegeten. Snel naar ons hostel gegaan, omkleden in een jurkje want we wilden naar de skybar in Marina Bay.  Eerst gingen we richting de Merlion om de licht show van Marina Bay te zien en daarna zijn we doorgegaan naar de 3e toren voor een drankje. Helaas konden de jongens niet mee want zij hadden geen lange broek aan.

Wauw! Het uitzicht was echt prachtig! We hebben een lekkere Singapore sling besteld voor 30 dollar en genoten van het uitzicht. Super leuk.

Eenmaal terug in ons hostel werden we weer fijn ontvangen in onze dorm. Namelijk door onze snurkende kamergenoot. Dat hij snurkt is al vervelend maar hij doet ook het licht aan midden in de nacht om zich om te kleden en heeft hele telefoongesprekken om 7u sochtends. Wat een vervelende vent!  Na deze fijne nacht hebben Sarah, Es en ik een boottocht gedaan over de rivier. Dat was heel erg leuk. Daarna heerlijk geluncht aan de rivier, een wat luxere lunch voor 15 dollar. Daarna tijd voor shoppen! :-D  Erg leuk om te kijken haha!

Eenmaal terug bij het hostel waren Steph en Lu er ook! We zijn met zijn 5en gaan eten en daarna was het tijd om Essie weg te brengen :-(  Samen met Steph heb ik Es weggebracht. Ik had nog helemaal niet het gevoel dat ze weg ging! Wat ontzettend raar afscheid nemen na 4 maanden elke dag samen te zijn geweest. Hard geknuffeld en afscheid genomen. Ik weet zeker dat we elkaar in Nederland nog zullen zien.

Terug bij het hostel Magic Mike gekeken, lekker luchtig. De dag erop heb ik met Steph, Lu en Sarah een 'free-walking tour' gedaan door Little India. Aan het begin van deze tocht krijg je een folder waarop staat wat normaal is om als tip te geven. Ze verwachten eigenlijk 25 Singapore dollar per persoon.
De tour was echt leuk en interessant. Veel gezien en te weten gekomen over de cultuur. Singapore is bijna 50 jaar onafhankelijk, er is dan een groot feest. De vrouwen uit India dragen altijd eens stip op hun hoofd, een rode als ze getrouwd zijn en anders is deze zwart.

In Singapore mag je trouwens wel kauwgom eten maar niet op de grond gooien en je kunt het nergens kopen. Alleen sommige mensen krijgen het op recept van de tandarts, jaja! Oja nog een bizar nieuwtje, een goed housewarming cadeau is plas van een koe in een potje. Een echte koe kan tegenwoordig niet meer dus is dit een goede optie! Ze gieten dit leeg voor de deur voor geluk..

Na deze leuke en interessante tour, die ik 10 dollar heb gegeven, ben ik met Sarah rond gaan lopen. Eerst een bus geboekt naar Kuala Lumpur en daarna door super leuke straatjes gewandeld en een drankje gedronken. Samen lekker Indiaas gegeten en bij het hostel nog een film gekeken met Steph en Lu erbij.

Dat was alweer mijn laatste dagje in Singapore, nu echt alleen door! Om 12 uur vertrok mijn bus naar Kuala Lumpur. Met de meiden ontbeten en toen was het ook tijd om van hun afscheid te nemen. Vooral raar om Steph en Lu gedag te zeggen na toch ruim een maand samen te hebben opgetrokken! Hopelijk zien we ze nog eens!!

Ik vond Singapore een erg leuke stad! Ik vond het zeker schoon, vooral in de shopping malls en parken maar bijvoorbeeld in Little India ligt nog wel veel troep. Dit had ik minder verwacht. Ik vond het erg leuk om ook dit van Azië te zien, toch wel helemaal wat anders! In de taxi werd ik gewoon gevraagd om mijn riem om te doen, shocking! Dat was de eerste keer in Azie! ;)

De skybar was echt top. Ook erg leuk om te zien hoe alle verschillende culturen, Chinees, Hindoe en Moslims, zo samen kunnen leven!  Ooit wil ik nog een keer terug voor een nachtje in Marina Bay ;-)

Xxxx

1. Mariet floors:
    26 juli 2014
    hoi anne weer een leuk verhaal,je zult dit alles wel gaan missen.gewoon nog een keer zo,n trip wat kant oe scheln haha. nu weer het gewone leven in haaksbergen ook dat went heel snel haha en noe ant wark xxx
  2. Oma:
    26 juli 2014
    Wat terug ben je gek we zijn blij dat je weer thuis bent en daar blijf je maar mooi een poosje liefs oma
  3. Jolande:
    26 juli 2014
    Vanuit Griekenland lees ik dit leuke reisverhaal! Ben zo blij dat je weer veilig thuis bent