My Asia Experience

24 september 2014 - Haaksbergen, Nederland

Inmiddels ben ik alweer 'gesetteld' in Nederland en kijk ik terug op een fantastische tijd. Ik heb ontzettend veel leuke en lieve mensen ontmoet. Heel erg veel gezien. Gave, spannende en mooie dingen gedaan en een boel nieuwe vrienden gemaakt.

In totaal ben ik in 7 landen geweest: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesie (Bali en Lombok), Singapore en Maleisië. Alle landen waren anders en in allemaal heb ik prachtige herinneringen, Van alle landen was toch Vietnam mijn favoriet!

Ik heb op 58 verschillende plekken geslapen en dan heb ik de nachtbussen en treinen niet mee gerekend.

Van elk land heb ik een aantal herkenbare dingen opgeschreven.

Thailand:
- Honden en katten overal
- Buddha's en tempels
- Mondmaskers
- Tuktuk
- Lieve en lachende mensen
- Sawadee Kaa = Hallo
- Thai massage
- Thaise (green) curry!!!!
- Baht

Laos:
- Sabidee = Hallo
- Koeien, kippen, waterbuffalo's en meer
- Nergens prullenbakken
- Lady boys
- Parasols (om maar niet bruin te worden)
- Zwaaiende schattige kindjes
- Beer Lao
- Brooood!!
- Vlinders
- Kip (is het betaalmiddel)

Cambodja:

Vietnam:
- Scooters, overal scooters
- Chopsticks
- Phó
- Mawt, hai, ba , jo (1,2,3, proost)
- Vietnamese hoeden

- MRT (metro)
- Nederlands en Portugese restanten
- Nemo's

Azië in het algemeen:
- Verbranden van al het afval
- Goed eten
- Tempels
- Wierook
- Kleurrijke bloemen
- Palmbomen

Ik mis het leven daar nu al. Zo ontzettend gaaf was het. Ik ga vooral de curries heel erg missen, het easygoing, mijn nieuwe vrienden, het makkelijke contact, niet behoordelen op hoe je er uit ziet maar om hoe je bent, mooi weer, afdingen, fruit shakes, rondkomen voor minder dan € 20,- per dag, slapen in dorms, feestjes, alleen maar fantastische dingen zien, op straat eten, Aziatisch bier, backpacken en nog veeel meer!

Wat ik niet ga missen zijn de ratten, zwerfhonden/katten (en mensen), muggen, koude douches, snurkende mensen in dorms, geen brood eten, insecten, elke dag dezelfde kleren aan, slapen in een lakenzak, slechte bedden, afgezet worden, elke dag ergens eten en de vieze wc's.

Ik kom sowieso nog een keer terug naar dat fantastische continent!

Bedankt voor alle leuke en lieve berichten, dit was dan alles over mijn Azië avontuur :-)

1. Oma:
    25 september 2014
    je weet wat ik gezegd heb jn laten binden en ik wil het eerste exemplaar liefs oma
  2. Jolande:
    25 september 2014
    Mooi geschreven Anne ik ben super trots op je xxxx mama
  3. Oma:
    8 oktober 2014
    dit reisverslag is zo goed dat ik graag een ingebonden exemplaar wil daarom wil er graag een zelf betalen plus een voor anne dus meisje wat let je liefs oma
  4. Es:
    14 november 2014
    Annnnnnnn wat was het leeeeuheeeeeeeeeeukkkk :D
    Ik wil zo graag terug <3