Lekker relaxen in Indonesie!

10 juli 2014 - Bali, Indonesië

Hallo allemaal!

Hier een update van de eerste tijd in Indonesië want in plaats van een vliegtuig naar Thailand hadden we een vlucht naar Denpasar, Bali.

We hadden al onze Vietnamese dong opgemaakt want dit hadden we niet meer nodig toch? Oh jawel want eten op het vliegveld is onbetaalbaar. Gelukkig kwam ik erachter dat ik nog heel veel Thaise baht had dus dit heb ik gewisseld voor dollars. Nu konden we tenminste eten halen ;-)

We hadden een vlucht met Malaysian airlines naar Kuala Lumpur om daar de nacht door te brengen en de dag erop door te gaan naar Denpasar. Tijdens de vlucht zat er eten bij in dus we kregen nog een lekkere maaltijd tijdens de vlucht en we hebben samen een lekker wijntje gedronken ;-). Dat eten op t vliegveld was dus toch niet nodig haha
in-de-lijk weer een keer film kijken! Ik had precies genoeg tijd voor The Hungergames Deel 2! Yay!

Vanaf het vliegveld zijn we met de KL Express naar Kuala Lumpur gegaan en daar een taxi gepakt naar ons hostel. Gelijk doorgegaan naar het centrum om te eten met uitzicht op de Petronas torens. Na ons ontbijt weer de KL Express genomen naar het vliegveld. Daar hebben we ons ingecheckt en konden we door de douane. Toen we al deze checks gehad hadden dachten we: mmmm we hebben onze backpack ook nog. Niemand die ons bij een van de checkpunten tegen heeft gehouden, zooo dom! Nou bij de douane wilden ze ons paspoort houden maar ze wilden onze bagage niet inchecken zonder paspoort. Uiteindelijk liep een vrouw van security met ons mee en hadden we alles nog op tijd geregeld ;-) haha echt weer iets voor ons hoor!

In het vliegtuig naar Denpasar weer lekker gegeten en film gekeken :-D. We dachten we blijven de eerste nacht in Denpasar. Lekker dichtbij en kunnen we ons een beetje oriënteren. Dit was een domme keuze want in Denpasar is echt helemaal niks! Ook spreekt niemand Engels, zelfs niet in ons hotel. Wel hadden we lekker een hotel voor de verandering want er was niks anders ;-) Slapen zonder lakenzak... wat fijn!

We zijn wel naar de nightmarket geweest, er waren echt alleen maar locals en er was ook echt helemaal niks leuks te koop helaas. Wel leuk om te kijken uiteraard maar vrij snel terug gegaan naar ons hotel.

De dag erop besloten om naar Sanur te gaan. Een aantal hostels zaten al vol maar Cafe Locca had nog een dorm vrij. Een leuk hostel met een zwembad :-) Lekker rondgelopen door het stadje, een hele super fijne massage gehad, lekker ijs gehad en s avonds gegeten op een leuke nightmarket met wat meiden van ons hostel! Helaas hebben wij het paradijselijke strand van Sanur gemist. De zee kwam tot onze knieën en zat vol waterplanten. Dus na een heerlijke gado-gado op het strand lekker gezwommen bij ons hostel. Later hebben we lokaal gegeten en je kon zelf het eten aanwijzen dat je wilde. Een beetje vreemd maar het was wel erg lekker.

Het ontbijt was inbegrepen en lag op het balkon op ons te wachten. In een plastic bakje zat toast met omelet, yak! Maarja, wel een gratis ontbijtje ;) Daarna gingen we richting de zee voor onze boot naar Nusa Lembongan, een klein eiland. Het was vrij slecht weer dus het er waren ontzettend veel golven. Het was echt de meest verschrikkelijke boot waar ik ooit op heb gezeten!!!! Het was net een schommelboot op zee, maar op een echte boot is dit lang niet zo leuk. Ook zaten er lekker veel mensen om ons heen te kotsen voor een extra touch aan het geheel ;-)
Uiteindelijk heel, niet al te nat en met mooi weer aangekomen op het eiland. Wat jongens wilden ons wel achterop de scooter naar mushroom bay brengen. Met ons en alle backpacks op de scooter, langs de slechte wegen, we zijn weer een ervaring rijker ;-)

Wauw, wat een mooie appartementen. 2 zwembaden, een leuk restaurant en gelijk aan het strand. Wel duur voor ons, backpackers, maar dan heb je ook wat. In de avonds zijn we met 2 Zwitserse jongens wat biertjes gaan drinken op het strand. De dag erop hebben we echt helemaal niks gedaan. Heerlijk bij het zwembad en strand gelegen. Erg relax hoor zo'n eiland ;-)

Hierna was het wel tijd voor wat actievers dus hebben we scooters gehuurd en zijn we naar de mangrove gereden voor een boottocht. Daarna over allerlei steile en smalle paadjes gereden door de natuur. Heerlijk geluncht aan zee met een zwembad :-). Mooie uitzichtpunten gezien en toen we na wat rondkijken verder wilden rijden kreeg Es haar sleutel niet om. Een local zei dat is mijn scooter dus ze stond bij de verkeerde hahah!

We hebben een snorkeltocht gedaan. Met een bootje naar 3 punten om te snorkelen! Wauw. Echt zo mooi! Ik heb echt veel vrienden van nemo (Nemo helaas niet) gezien! Daarna moesten wij naar een ATM om het hotel en alles te kunnen betalen. Een hotelmedewerker kon mij wel brengen want het was moeilijk te vinden. Dus weer achterop. De terugweg vroeg hij of ik de gala-gala grot al had bezocht. Euh nee, dus hebben we daar nog even rondgelopen en gekletst voordat ik lekker met Es Bintang ben gaan drinken op het strand :-).

Vandaag hadden we de boot terug naar Bali, gelukkig was het weer beter. We zijn naar Kuta gegaan voor wat leuke party's na onze chill dagen. Hier is een club, sky garden, waar meiden dansen in bikini en goede dj's komen. Hier hebben we een super leuke avond gehad. De dag erop zijn we gaan shoppen in Kuta ;-) daarna terug naar ons hostel want Steph en Lu, 2 Engelse meiden die we kennen van Vietnam, kwamen vandaag ook. Lekker gekletst samen en een taxi gepakt naar de Tanah Lot Temple voor de sunset. Moooi!

Daarna met zijn 4en een top avond gehad in de sky garden. De dag erop zijn we met zijn 4en naar Ubud gegaan. Na aankomst bij ons guesthouse een massage gehad. De vrouw die mij deed zat de hele tijdje gapen. Ze had er lekker veel zin in dus. Beetje jammer. Daarna een heerlijke curry gegeten en een geweldige traditionele dans show gezien. We hebben scooters gehuurd en zijn lekker gaan rond touren. Mooie tempels gezien, mooie natuur en een cock-fight op straat. De mooiste tempel was Pura Tirtha Empul, hier wassen mensen zich met heilig water. Erg interessant om te zien! We hebben lekker gegeten en een bintang gedronken met zijn 4en. In Ubud zit ook het monkeyforrest dus hier ben ik naartoe gegaan met Steph en Lu. Es wilde liever naar een bird-park. Zoo leuk al die apen. Ik heb er zelfs wat op m'n schouder gehad! Es was tijdens de lunch ook terug en daarna hebben we weer een geshopt op een grote markt! De dag afgesloten met een lekker eten en een bintang ;-)

Gili's
andaag gingen we met een pick-up naar de haven voor onze boot naar het eiland Gili Trawangan. We konden op het dek zitten, heel erg leuk maar ook heel veel wind. Om 9 uur zaten we al aan ons eerste biertje op de boot ;-) Hihi, op Gili T zaten veel hostels al vol dus het was een aardige zoektocht om iets te vinden. Zo irritant altijd met je zware tassen rondlopen! Uiteindelijk bij een guesthouse aan de hoofdstraat geboekt. Een matras op de grond, koude douche en slechte wifi maar wel lekker goedkoop ;-).

Heerlijk naar het strand geweest en lekker gegeten bij Oceans 2. Hier hebben ze lokaal en westers eten en je krijgt altijd een gratis soep en salade. Het eten is erg lekker! Daarna nog wat biertjes gedronken bij Jiggy Jigs :-)

Weer een dagje strand. Gaan snorkelen met wat jongens die al vaak schildpadden hadden gezien. Ik heb gewoon 4 schildpadden gezien en een kwam super dichtbij lucht happen, hij zwom gewoon naast ons, dat was zo zo vet!! Na ons diner bij ons favoriete restaurant, wat biertjes bij jiggy Jigs door naar een beach party. Super leuk. We gingen door tot de zon op kwam ;-)

Na het ontbijt weer lekker naar het strand gegaan. Aan het eind van de middag een biertje gedronken op het strand en weer gaan eten bij Oceans 2. We waren alle 4 super moe dus daarna zijn we lekker gaan slapen.

Een dagje zijn we met de boot naar Gili Meno gegaan, een van de andere eilanden. Daar een heerlijk broodje met zalm gehad. Ze vroegen wit of bruin. Doe maar wit dan. Een wit broodje was ongebakken en een bruine gebakken haha. Desondanks smaakte het goed. We hebben gesnorkeld, gezond en onze nagels laten lakken. Om 3u ging de boot terug en toen hebben we gelijk fietsen gehuurd naar sunset beach te gaan. Hier hebben we een lekkere cocktail gedronken en geschommeld in de zee. Super leuk en mooi! Deze avond ergens anders gaan eten maar dat was niet zo'n succes helaas haha.

De dag erop hebben we Gili T alweer verlaten om naar Lombok, een ander eiland te gaan. Ik zal snel een nieuwe update plaatsen over alle gave dingen daar.

Xxxx Anne!

1. Jolande:
    10 juli 2014
    Leuk verhaal An! Ben trots op je wat je allemaal doet maar ben zo blij dat je over 2 weekjes thuis bent :) geniet nog maar lekker xxxxx mama
  2. Mariet floors:
    10 juli 2014
    hoi anne weer een leuk vakantie verhaal snorkelen wat is dat vreselijk mooi he ,maar ja het zit er bijna op balen he dus geniet nog maar van al dat mooi,s zie je wel thuis en je moeder kan niet wachten haha xxx
  3. Jan Eijsink:
    Hey Anne,
    Ik lees met veel plezier je leuke verhalen. Goed dat je gegaan bent.......
    Geniet vol gas, we zien je binnenkort wel weer in Haaksbergen
    Daar kun je dan weer heeeeeerlijk bootcampen.......
    Groetn Jan
  4. Oma:
    12 juli 2014
    en maar lekker genieten daar maar ik ben de dagen aan het af tellen tot je terug bent nog een fijne week en een knuffel van oma
  5. Jacques en Ineke:
    12 juli 2014
    Weer genoten van je mooie reisverhaal. Bij Bali kunnen we ons
    een beetje voorstellen hoe het er is, zijn we ook ooit, ruim 20 jaar geleden, geweest. We zijn benieuwd naar het volgende
    verhaal, als je thuis komt heb je niets nieuws meer te vertellen na al die uitgebreide verslagen. Je kunt er wel een boek van maken. Geniet nog even, het is nu bijna voorbij.
    Wij hebben deze week de kleinkids naar hun pa in Fr gebracht, vandaar dat ik een beetje laat reageer.
    xxxxxxx van ons.
  6. Herby:
    14 juli 2014
    Je hebt nog steeds veel plezier lees ik. Als je ook zo veel dingen doet kan dat ook bijna niet anders. En dan tussendoor lekker eten en een bintang biertje erbij. Have fun en we zien je over een weekje en horen dan de rest van de verhalen wel.
    Liefs Herby